donderdag 23 september 2010

Blij krantenmeisje


Ik zit op mijn dooie akkertje wat tijdschriften te lezen.
Net wakker want nachtdienst.
Opeens hoor ik een ontzettend vreselijk vals gebler voor m'n deur voorbij trekken.
Een menselijke krolse kat zo klinkt het.
Ik negeer het en lees verder.
2 minuten later verstoord het gebler me weer uit mijn tijdschrift.
En 4 minuten later weer.
Het komt dichterbij, is luid, trekt weer weg, om vervolgens weer te herhalen.
Ik erger me groen en geel, weet niet wat het is, maar doe toch eens zachtjes en normaal!
Dan zie ik het, het is mijn krantenmeisje dat met haar ipod in keihard mee loopt te bleren!
Helemaal gelukkig loopt ze door de regen.
Omdat ze net aan onze wijk is begonnen weet ze nog niet zo goed hoeveel kranten ze mee moet nemen, en moet ze dus 4 keer terug naa rhaar fiets voordat ze m ijn straatje af heeft.
Een half uurtje later is het rustig in de straat, het meisje hoor ik in de straat achter me vrolijk verder bleren.
En ik, ik kan er stiekem wel om lachen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten