maandag 13 september 2010

Nachtzuster deel 2



02.00

Wederom rijd ik op mijn fietsje over het terrein.
Heb net uitluisterwacht gehad en maak me nu op voor de grote verschoningsronde.
Op 4 woningen liggen er clienten op me te wachten om verschoond te worden.
Buiten is het bijna koud te noemen.
Op een van de gebouwen is aan het begin van de nacht het allarm afgegaan.
Vermoedelijk is er iemand te dicht langs het gebouw geslopen, maar er is toch gevraagd allert te blijven. Eerder deze week zijn er bij diverse woningen tuinmeubels kapot gemaakt,vogelhuisjes gepikt en skelters zijn verdeeld over het hele terrein. Niet echt grappig!
Dus spits ik mijn oren nog eens en kijk ik goed om me heen of ik wat bijzonders zie.
Dan hoor ik achter me ineens zachtjes wat gepiep en gekraak.
Het lijkt me achterna te zitten. Het zal toch zeker niet dat ze mij nu achterna zitten?
Ik draai een en pad in en en keer om. Eerst kijken wat dat is.
Dan zie ik opeens een cliente in een electrische rolstoel.
Ik rijd haar tegemoed en merk ineens op dat zij degene is die zo piept en kraakt.
Lachend verteld ze me dat ze naar een feestje is geweest, en dat ze daar een lekke band heeft opgelopen.
Ze hadden op het feestje een taxi willen bellen voor haar, ze vond het onzin, zonde van het geld. Ook met een lekke band kom ik wel thuis!
En daar ging ze, al piepend en krakend en vooral hard lachend richting haar woning.
Wat nou inbrekers???

1 opmerking: