dinsdag 1 maart 2011

Putje


Mijn moeder heeft haar wasmachine in de laatste 2 huizen (ik heb al in 5 huizen gewoond moet u weten) via een pijpje zijn afvalwater naar buiten laten spugen.
Ik vond het van kinds af aan al geweldig om te zien wat voor kleur dit water had.
Speelde we in de modder dan waren de eerste spoelingen en het sop bruin.
Soms was er zelfs helemaal geen sop meer!
Had ik een nieuwe rode trui dan was het water roze of rood, zelfs het sop!
En soms heel soms, spugde de wasmachine rare kleurtjes uit met wit sop erop.

Vandaag droeg ik een nieuwe blauwe broek, zo blauw dat mijn benen er ook blauw van werden, en mijn handen, en zelfs mijn bil!
De broek zit inmiddels in de machine, samen met al mijn andere vale vieze spijkerbroeken, daar worden ze weer blauw van moet u weten!
En nu, nu wilde ik heel even dat ik ze vanmiddag al bij mijn moeder in de was had gedaan, zodat ik kon zien wat voor kleur het water had!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten