vrijdag 5 november 2010

Schoenendoosactie en brei een muts


Ik ben wel zo'n doos, zo'n muts die het geweldig vind om dingen voor een ander in een ver warm of juist koud land te doen.
Zo vulde ik vorige week een schoenendoos, schriftje, zeepjes, tandpasta, tandenborstels, knuffels, speelgoed en een t-shirt gingen erin.
De doos mooi versierd voor een jongetje van 5 tot 9 jaar, elastiek erom en hop richting het verzamelpunt.
Opweg naar een jongetje in een ver warm land dat nu ook eens een kerstkadootje krijgt.
Opweg naar een jongetje dat nu weer kan schrijven op school, zich kan wassen en kan spelen met schroefjes en moertjes en zo een motor in elkaar kan zetten.



En toen zat ik net te surfen, en daar zag ik bij een heel inspirerend iemand, dat ze van Safe the children mensen zoeken die mutsjes willen breien.
Mutsjes voor kleine mensjes in een land dat s'winters zo koud wordt dat de hoofdjes beschermd moeten worden.
Door mutsjes, gemaakt door mensen die het met liefde deden.
Ik kan niet breien, en ben een kluns met alles wat te maken heeft met naald en draad.
Maar ik ga t proberen, het breien van een mutsje. Wie weet lukt het me.
Ik hou jullie op de hoogte.
Maar vraag me vooral af, doe je ook mee?
Brei je ook een mutsje, of vul je ook een schoenendoos?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten