donderdag 17 februari 2011

Beetje anders


De eerste weken moest ik erg wennen aan het feit dat Mister E. me nam zoals ik ben.
Nou klinkt dat voor ieder mens als de normaalste zaak van de wereld.
Dat zou het ook moeten zijn, en we zeggen allemaal ook heel hard dat we iedereen nemen zoals hij of zij is, maar ik weet uit ervaring dat dat vaak echt niet zo is!

Ik ben namelijk een beetje anders ziet u.
Ik functioneer geheel normaal, maar zie er wel anders uit dan menig andere vrouw.
En de reden hiervan is niet dat ik dat zelf zo leuk vind.
Ik ben kaal, en niet een beetje, nee heel erg.
Er is geen haar op mijn lichaam die overleefd.
Geen wimpers, geen wenkbrouwen, geen hoofdhaar, en geen neushaar, geen teenhaar, en geen oorhaarm, niks nada noppes!
Mijn lichaam is in feite allergisch voor zijn eigen haar, en stoot het dus af.
Het begon flink wat jaren terug met flink wat kale plekken, inmiddels groeit het al een jaar of 6 helemaal niet meer.
Aan pruiken doe ik niet, ik wil zijn wie ik ben.
En dat is een kale meid, en niet een met (nep) haar.

Nu heb ik totaal geen moeite met mijn kale hoofd, en de mensen om me heen zien het ook als normaal.
Maar als het erop aan kwam werd er opeens anders gepraat.
Dan was ik opeens de gezellige meid bij wij het allemaal wel goed zou komen,
maar er zelf aan beginnen, ho maar!
Ook reacties als, ik kan toch niet aankomen met een kale meid bij m'n vrienden, het spontaan niet meer reageren als ze doorhadden dat ik kaal was, of het houden bij raar aanstaren maak ik vaak mee.
Niet dat ik nou zo vaak hopeloos verliefd was, maar contact maken wat verder ging als vriendschap bleek vaak lastig.

En toen kwam mister E. Die niet eens vroeg wat ik had, die viel voor mij en niet voor mijn verpakking.
Iemand die vond dat ik mooi was, en als ik het eens waagde een pruikje op te zetten, nou dan wist tie t nog niet.

En ik, ik moest er gewoon aan wennen, aan wennen dat er iemand was die me niet raar aankeek omdat ik kaal ben, eraan wennen dat het hem niet kon intresseren wat ik heb, als ik mezelf maar was.
En eigenlijk, is dat best wel lekker!
Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om dat gevoel los te laten!!!

2 opmerkingen:

  1. Hallo Lies, Op je vraag terug te komen......EMB betekend Ernstig Meervoudig Beperkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net even je verhaal zitten lezen. Goed dat er nog mensen zijn zoals mister E. Want het is inderdaad niet de verpakking die het hem doet. maar het inelijke van de mens. En ik geloof dat hij die gevonden heeft.Heeerlijk geniet van elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen