vrijdag 18 februari 2011

Bob


Terwijl ik over de gangen op het werk liep om de post op te halen hoorde ik een harde schreeuw.
Een vrouwenstem schreeuwde hard om hulp, ik besloot toch maar even te gaan kijken.
Eenmaal in het kantoor waar ik het geschreeuw vandaan hoorde komen lag een man op de grond, zijn vrouwelijke collega zat ernaast op de grond en trok hard aan hem.
De man was zomaar van zijn stoel afgevallen, en lag nu in een rare houding onder zijn buro.
Snel zijn ademhaling gecontroleerd, die was er niet.....

Daar zit je dan, op een kantoor, met een dood iemand.
De man snel onder zijn buro vandaan getrokken, de vrouw gesommeerd 112 te bellen en te zeggen dat het om een reanimatie ging, en de receptioniste te waarschuwen.
Inmiddels waren er ook andere mensen op het geschreeuw afgekomen,
Met een andere meneer begonnen met reanimeren, 30 keer masseren, 2 keer ademen, 30 keer masseren, 2 keer ademen, en dan nam een ander het weer over.
Intussen was iemand de AID gaan halen uit de gang bij de poliverpleegkundige.
De AID werd aangesloten en geactiveerd, precies op dat moment stapte ook de ambulance dienst binnen, goed gedaan dame en heer, u mag stoppen,
meneer, u moet iets harder masseren, mevrouw u scoort 100%.

Leuk zo'n BHV cursus!!!
Maar toch hoop ik het nooit nodig te hebben!

2 opmerkingen:

  1. O jee dat is schrikken. Ik moet nog op de BHV curcus :-0(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je! Ik weet uit ervaring (omdat ik ambupleeg ben) dat er ook mensen zijn die niets durven. Deze man heeft een kans gekregen van jullie. Als hij het niet red kunnen jullie er echt niets aan doen. Als je niets had gedaan was hij zeker dood gegaan.
    Groetjes Eline

    BeantwoordenVerwijderen