zaterdag 1 januari 2011

2010 versus 2011

2010 is weer voorbij, over geweest en komt nooit meer terug.
Tenzij iemand een resetknop op de aarde vind, maar dat lijkt me dan weer sterk!
Ik ben nooit zo van het terug kijken op 1 januari.
Vooruitkijken en met de dag leven is wel mijn ding.
Wat ik wel al jaren doe is het kopen van de YES en de jaarhoroscoop hieruit lezen.
Ik geloof niet in horoscopen, maar deze klopt raar genoeg altijd!
Ik bewaar hem dan een jaar, en na een jaar kijk ik terug of hij weer klopte.
Maar toen ik gisteren de YES ging halen bleek hij al niet meer te koop te zijn.
Het blad stopt ermee, en de laatste yes schijnt een collectorsitem te worden..
Ja hartstikke leuk, maar nou moet ik nog 11 weken wachten tot hij in de leesmap zit.
Ook goed! Dan beginnen we t jaar maar eens zonder horoscoop.

Ook een staatslot koop ik ieder jaar.
2 halve, want wat moet je in pieeeepnaam met 27 miljoen euro?
Ik won in totaal 10 euro. We leggen met het gezin altijd alle gewonnen loten bij elkaar en kopen net zo lang nieuwe tot het niet meer kan.
Het geld wat dan nog overblijft is voor ma haar collectepotje.
Geen grote prijzen voor ons dit jaar!

Wat ook gewoonte begint te worden is dat ik lichterlijk ziek het nieuwe jaar in ga.
Hoe voorzichtig iedereen ook is, hoe goed we alle verpakkingen ook lezen, ik weet het ieder jaar weer voor elkaar te krijgen sporen van noten of pinda's binnen te krijgen, misselijk en kortademig te worden en met medicijnen al tollend op m'n benen om 12 uur buiten te staan.
Pa bakte dit jaar sauzijzenbroodjes nadat hij de pinda's open had gemaakt en had gegeten... Even vergeten.
Toen at ik ook nog wit brood wat ik later niet bleek te mogen.
Pilletje erin, goed drinken en de boel in de gaten houden.
Gelukkig kon ik het ook nu weer zonder huisarts af.
Langleve de zelfmedicatie!

2011 is begonnen, wat zal hij gaan brengen?
Altijd leuk om er eens over te mijmeren.
Een lief klein kindje bij m'n beste vriendin komt er sowieso.
Of het moet wel heel raar gaan lopen, je weet maar nooit.
Een relatie voor mezelf? Wie weet, binnenkort een date!
Gezondheid voor m'n moeder? Zou fijn zijn!
M'n laatste Roparun, een gave vakantie en cursussen voor t werk.
En verder vast een hoop vrolijkheid, gezelligheid, nieuwe vrienden, en een hoop nieuwe ervaringen.
We gaan het meemaken!

Wat gaat 2011 voor jou brengen? Wat weet jij al zeker?

1 opmerking:

  1. eigenlijk hoop ik gewoon op een rustig jaar net als afgelopen jaar. we hebben roerige jaren achter de rug en hebben onze portie wel ff gehad. Dit jaar zal onze zoon naar de basisschool gaan. Dat is het enige wat vast staat eigenlijk..

    BeantwoordenVerwijderen