donderdag 23 december 2010

Kerst

Kerst, ik vind het leuk, maar ben ook ieder jaar weer blij dat het over is.
Al dat verplichte opzitten, gezelligheid en gedoe, daar hou ik niet zo van.
Daarom werk ik ook al jaren met kerst en ben ik met oud en nieuw vrij.
Mijn ideale kerst!

Met kerst slapen de clienten eerst lekker uit.
Allemaal worden ze op hun eigen thempo uit bed gehaald, gedoucht, geschoren en aangekleed.
Dan krijgen ze een flinke snee kerstbrood en mogen ze weer wat voor zichzelf gaan doen.
Rond een uur of half 12 is iedereen uit bed, zijn de bedden verschoond, de badkamers gepoetst (ze hebben allemaal hun eigen badkamer) en ziet iedereen er netjes uit.
Tijd om de tafel te gaan dekken!
Omdat we in 2 ploegen eten, wordt er ook in 2 ploegen gebruncht.
We hebben maar 1 tafel dus als de eerste groep eet mag de 2e groep even tv kijken op hun kamer en andersom.
S'middags met de middagdienst wordt er 2 dagen uitgebreid gekookt, en schuiven de heren wederom in 2 ploegen aan tafel om heerlijk te eten.
Na het eten nog een toetje en een bakje koffie, en daarna lekker onder de douche.
(ja ja, de clienten worden 2 keer op een dag gedoucht) Om vervolgens met z'n alle nogmaals aan de koffie te gaan, wat lekkers erbij, en de tv aan.
De heren vermaken zich wel!
Rond 22 uur worden de laatste in bed gelegd en kan het personeel ook weer naar huis.
Ik heb er zin in, gaat weer helemaal goedkomen!!
Maar eerst de kerstboodschappen halen met een collega vandaag.
3 winkels moeten we af, een hoop zooi moeten we halen.

Eerste kerstdag draai ik vroeg en komen m'n ouders bij me eten. 2e kerstdag slaap ik uit en draai ik een late dienst. Kortom druk zat!

Jullie ook vast hele fijne en gezegende dagen!
Tot erna!!!
Liefs
Lies

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook altijd gezellig hoor,
    werken met kerst!
    Werk ze en heb gezellige dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik werk deze kerst. Ik denk dat het paroon zo,n beetje het zelfde er uit ziet. Alleen eten wij van te voren met twee clieten. En er krijgt er een bij ons altijd een op een dus daar gaan we mee in haar eigen huiskamer eten.Ik wens jullie een fijne kerst. Ik wilde je volgen maar dat kan hier niet Of wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als juf hoefde ik nooit te werken met kerst. Maar t lijkt me leuk om juist de bewoners een fijne kerst te bezorgen dus ik zou t ook niet erg gevonden om op zulke dagen te werken als ik t zelfde zou doen. leuk om te lezen hoe de dag verlopen zal op jouw werk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. succes met je dienst, maak het gezellig, warme dagen gewenst , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen