zondag 12 december 2010

Sokkennood


Ik heb een wasmachine.
Gekregen van mijn ouders toen ik vorig jaar in mijn huisje trok.
Het is een hele mooie, witte, wasmachine.
Van een of ander goed wasmachine merk.

Nou zal je zeggen dat daar niks mis mee is.
MAar niks is minder waar.
Er is zeker wel wat mis mee.
Mijn wasmachine eet namelijk sokken.
Ik weet het zeker, heeeeel zeker!

Want sinds ik op mezelf woon ben ik sokken kwijt.
Niet 1, niet 2 nee wel een stuk of 10.
10 sokken in een jaar tijd, zomaar weg.
En dan niet 10 dezelfde sokken, nee 10 verschillende sokken.
Dat betekend dus dat ik 10 paar sokken minder heb dan toen ik hier kwam wonen.
Want ja, om nou een rose en een groene aan te trekken?

Ik heb ze overal gezocht, ze zijn echt nergens.
En ze zijn ook niet van de waslijngewappert richting de buurman.
Want ze komen gewoonweg niet uit de wasmachine!
Zelfs een sokkennet mocht niet baten, ik blijf sokken kwijtraken.

Ik heb wel wat met sokken, ze moeten mooi zijn, lekker zitten en mogen geen sportsokken zijn. Het liefst wel een beetje dik voor in winter.
Het type paardrijsokken lof wandelsokken, nog beter!
En in de zomer vochtbegeleidende korte sokjes.
Weet je wat zo geniaal is aan wandelsokken daar staat op welke aan welke voet moet!
Kun je je nooit vergissen!
Ik ben fan van Hema (de dikke) en Xenox sokken (de korte)
Ik denk, zomaar een heel klein beetje, dat er morgen een tripje naar de hema inzit.
Want die groene en die paarse sok van vandaag....
Tja dat stond toch niet al te best onder m'n blauwe trui!!

1 opmerking:

  1. hahaha je klaagde dat je maar 4 volgers had dus ben ik even bij je gaan kijken en....ik weet echt waar je sokken gebleven zijn, want het was pas op televisie.Sokken kunnen inderdaad in de wasmachine verdwijnen(hier gebeurt t ook vaak) op tv lieten ze zien hoe de sokken tussen trommel en rubberrand kunnen komen en dan kunnen de sokken tegen de verwarmingselementen komen oid en dan vergaan ze dus gewoon of verbranden.. dus je wasmachine openmaken aan andere kant heeft ook geen zin. een sokkenzak gebruiken is dus de beste manier om je sokken niet kwijt te raken. ik heb ze ook al lang in huis die zakken.. maar nog steeds geen lesje geleerd hoor.. gebruik hem niet ...zo onhandig maar tja.. er verdwijnen best veel sokken

    http://www.unknown-quantity.de/warum-verschwinden-socken-in-der-waschmaschine-t567.html

    ik zag t trouwens op de Duitse tv en kon op google nu in t nederlands er niets over vinden.. nouja alleen verklaringen die niet klopten met wat ik zag op tv..daar lieten ze dus echt zien hoe t in zijn werk ging. heb wel even een duitse link naar een artikel gevonden.

    Oh ja als je meer lezers wilt krijgen is denk ik de beste manier om ook vaak bij anderen te gaan kijken en ook reacties te plaasten.. zo laat je je link achter en komen mensen ook weer eerder bij jou kijken. net zoals ik net weer reageer op jouw reactie bij Mammalien. groetjes van judith

    BeantwoordenVerwijderen