zondag 12 december 2010

Hemelen

Afgelopen week draaide ik mijn laatste reeks nachtdiensten.
Ik ben me thuis gaan voelen in de nacht, en heb met veel plezier voor alle clienten gezorgd.
In de week voor m'n nachten was een van de clienten in het ziekenhuis opgenomen.
Het ging niet goed met haar. Een hoop lichamelijke problemen.
Ze was al oud, helemaal voor iemand met haar handicaps.
De laatste nacht dat ik haar mocht verzorgen was ze al erg benauwd en zag ze blauw.
Het ging duidelijk niet goed met haar.
En nu hoorde ik dus dat ze in het ziekenhuis ligt.

Terwijl ik mijn rondes loop en mensen verschoon laat ik haar 'overbuurvrouw' plassen.
De 'overbuurvrouw' is niet zo spraakzaam, ze murmelt een hoop maar verstaanbare woorden slaakt ze zelden.
Terwijl ze naar de wc loopt komt ze langs de kamer van de client die in het ziekenhuis is opgenomen.
Dood zei ze, waarna ze wees naar de grond en toen naar de hemel.
Nee hoor, ze is niet dood, ze ligt in het ziekenhuis en komt morgen weer thuis.
Want na 2 weken ziekenhuis zou ze eindelijk thuis komen.
De slingers lagen al klaar.

Een nacht later tref ik een verslagen avonddienst.
De client was die nacht in een coma geraakt en na een opleving waarin ze zelfs nog gegeten en na 2 weken weer gelopen had is ze overleden.
Had haar 'overbuurvrouw' toch gelijk.....

3 opmerkingen:

  1. O, dat is bijzonder, dat overbuuv dat wist?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja bizar he, de 'óverbuuf' is zelf ook behoorlijk verstandelijk beperkt.
    Ik geloof echt dat ze echt wist, ze hadden haar er nog niet eerder over gehoord.
    Bijzonder appart allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad een errug bijzonder verhaal! Krijg er een rilling van ...

    BeantwoordenVerwijderen